تغذیه در بدنسازی؛ چگونه چربی سوزی کنیم؟

۴ بازديد

نقش پروتئین در چربی سوزی

پروتئین یکی از مهم ‌ترین مواد مغذی برای چربی سوزی است. پروتئین می‌تواند به حفظ عضلات و افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

در یک مطالعه، افرادی که روزانه ۲٫۳ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف می‌ کردند، نسبت به افرادی که ۱٫۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف می‌ کردند، ۸۰% بیشتر چربی سوزی داشتند.

بنابراین، برای چربی سوزی، باید مصرف پروتئین خود را افزایش دهید این کار از طریق منابع طبیعی پروتئین و یا مکمل های غذایی مانند پروتئین وی میتوانید انجام دهید.. منابع خوب پروتئین عبارتند از:

  • گوشت، مرغ، ماهی
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • حبوبات
  • آجیل و دانه ‌ها

نقش کربوهیدرات در چربی سوزی

کربوهیدرات‌ ها یکی دیگر از مواد مغذی و مکمل های غذایی مهم برای چربی سوزی هستند. کربوهیدرات ‌ها برای تأمین انرژی بدن مورد نیاز هستند.

با این حال، باید از مصرف کربوهیدرات‌ های تصفیه شده خودداری کنید. کربوهیدرات‌ های تصفیه شده، مانند شکر و نان سفید، باعث افزایش سطح قند خون و تولید انسولین می‌شوند. انسولین نیز می‌تواند باعث ذخیره چربی در بدن شود.

کربوهیدرات ها نقش مهمی در چربی سوزی ایفا می کنند. آنها به بدن کمک می کنند تا چربی را به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

نقش کربوهیدرات در چربی سوزی

نقش کربوهیدرات در چربی سوزی

هنگامی که بدن به کربوهیدرات نیاز دارد، ابتدا از ذخایر گلیکوژن خود استفاده می کند. هنگامی که ذخایر گلیکوژن تخلیه می شوند، بدن شروع به استفاده از چربی برای تولید انرژی می کند. کربوهیدرات ها همچنین می توانند به افزایش سطح هورمون هایی مانند انسولین کمک کنند. انسولین هورمون مهمی است که به بدن در سوزاندن چربی کمک می کند.

منبع:

https://health98.ir/%d8%aa%d8%ba%d8%b0%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%9b-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.